Kia ora! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jildau Kleijer - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Jildau Kleijer - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: jildau

Blijf op de hoogte en volg Jildau

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallo Iedereen!

Ik zit hier nu alweer 2 weken maar heb inmiddels al zoveel leuke dingen gedaan dat het al veeeeel langer voelt. Ik zal proberen alles een beetje kort te beschrijven :)

De vliegreis ging goed, zoals een aantal wel weten hou ik helemaal niet van vliegen, heel fijn om dan gelijk 24 uur te vliegen maar het was prima te doen!
Ik kwam in Auckland aan en het was grauw en regende.... Auckland vond ik ook niet echt een leuk stad. Er was niet heel veel te doen en ik had best wel last van een jetleg dus heb heel veel geslapen. Heb nog wel de mount Eden beklommen (vulkaan buiten de stad) en daar had je een heel mooi uitzicht over de stad! Verder ben ik zo snel mogelijk in de bus gestapt richting de Bay of Islands.
Daar was het heerlijk! zaten aan een mooi strandje en het weer was goed. Vanuit daar heb ik een dagtrip gedaan naar Cape Reinga, dat is het noordelijkste puntje van NZ en daar komen de 2 zeeen bij elkaar. Op de weg erheen hebben we met de bus over 90 mile beach gereden, dat strand leek eigenlijk heel erg op ons strand bij de wadden eilanden haha. maar het was heel cool om erover heen te crossen! en aan het einde van het strand had je enorme zand duinen waar wij vanaf ging sand boarden! Het was alleen heel erg vermoeiend om de duin op te klimmen dus ik heb het maar 2 keer gedaan :P
De volgende dag regende het helaas en ik had net zo'n zin om op het strand te liggen! Je kon hier ook met een bootje de bay of islands verkennen en dolfijnen spotten, doordat het regende heb ik het maar niet gedaan. Ik heb nog wel een wandeling gemaakt naar een waterval. We liepen door een heel mooi bos en door de mangrove maar de waterval stelde niet zoveel voor haha.

Ik reis hier met de kiwi bus en een aantal hebben me al gepest dat het de kiwi fuck bus is haha. tot nu toe heb ik daar gelukkig nog niets van gemerkt :) Het is supergezellig en ik ontmoet heel veel leuke mensen!Wel is het hoogseizoen en is het super druk in NZ.. alle accomodaties zitten vol en de bussen ook... Gelukkig houden ze voor de kiwi bus plekken vrij in de hostels maar je kunt niet zo gemakkelijk op en af stappen omdat de bussen steeds vol zitten dat is wel erg jammer want hierdoor moet ik alles 2 weken van de voren plannen en dat wou ik nog een keer niet doen ;p

Vorige week dinsdag ben ik naar Hot water beach gegaan en Cathedral cove. Waren erg mooie stranden en savonds konden we bij hot water beach ons eigen hot pool graven in het zand! Dat was erg grappig om iedereen een gat te zien graven en vervolgens brande iedereen zich aan het water omdat het veel te warm was.
Hierna zijn we naar Waitomo gereden, deze plek staat bekend om de grotten met glow worms. Ik heb hier een Black labyrinth tour gedaan, dat hield in dat we gingen tuben in de grotten en dat was heel erg vet!! Klommen door de grotten heen, sprongen van watervallen en volgde het water in een tube. Ondertussen zagen we de glow worms, dat zijn gekke beestjes zonder mond die maar 1 dag leven en daarna exploderen ofzo en dat geeft dan licht. Maar het zag er in iedergeval weer heel erg mooi uit!

Hierna reden we naar Rotura dat ook wel bekend staat als het stink stadje... en dat is ook zo. Het stinken komt door de vulkanische activiteit daa, hierdoor hebben ze daar ook veel Thermal parken en natuurlijke hot pools. Dat was heel erg mooi om te zien, allemaal bubbelende modder baden en geisers. Ook is Rotorua en de omgeving erg belangrijk voor de Maori's. ik vond het wel leuk om meer over de Maori's te leren en ben naar de maori' village geweest. Hier kon je zien hoe ze vroeger leefden en wat hun cultuur precies inhield en daarna hadden ze traditioneel eten gekookt en mochten we onbeperkt eten :D Was echt een hele leuke ervaring en we hebben ook wat woorden geleerd. Kia ora betekent goedemorgen/avond.

Na rotorua gingen we naar Taupo, hier had ik heel veel zin in want ik wou graag skydiven en de tongariro alpine crossing lopen. Dit is een toch van 20 km door het vulkanisch land schap en Lord of the Rings is er opgenomen. Toen we aankwamen was er helaas teveel wind en kon het skydiven niet door gaan. We zijn savonds toen maar op een zeilboot geweest om op lake taupo te zeilen, dat was heel erg mooi met een zonsondergang maar nog mooier was dat we ons eigen alchohol mee mochten nemen :D was een erg leuk zeiltripje dus. De volgende ochtend om 4.30 opgestaan om de tocht te lopen maar toen we er aankwamen werd er geadviseerd om niet te lopen omdat de wind veel te hard was en het erg bewolkt was. Er waren die dag ook mensen van de berg afgeblazen dus ik was blij dat ik het niet gedaan had. We werden door de aardige bus chauffeur afgezet bij een natuurlijke hotpool, midden in de rivier kwam een hele warme stroom water zodat je lekker in de rivier kon baden. In de middag werden we gebeld dat de wind was gaan liggen en dat het sky diven eindelijk doorging! Het skydiven was zoo gaaf!! Ik was best wel bang haha maar je had een super mooi uitzicht over het hele meer en in het begin val je echt als een baksteen naar beneden en dan gaat de paraschut open en zweef je als een veertje door de lucht, echt heel gaaf.
De volgende dag gingen we het maar weer proberen om de tocht te lopen, ditmaal was het prachtig weer en hadden we een supermooi uitzicht! Het was best zwaar maar echt de moeite waard.

Morgen ga ik naar Rivervalley en daarna op na het zuidereiland, iedereen zeg dat dit eiland veel mooier is dus ik ben heel benieuwd want vind het noordereiland nu al geweldig!

Liefs Jildau

(haha veel mensen kunnen mijn naam hier niet uitspreken, ik krijg hierdoor echt de vreemste namen:p)

  • 03 Februari 2014 - 10:33

    Jan Kleijer En Sytske Jorritsma:

    Lieve Jildau,
    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Wij krijgen ook al de kriebels om naar Nieuw Zeeland te gaan!
    De gieisres doen ons direct denken aan Ijsland inclusief de zwaveldampen die je neus prikkelen!
    Je kunt straks met Jop een parachutevlucht maken, hij heeft er ervaring mee in Frankrijk. Wel gaaf dat je dat gedaan hebt!. Hier alles goed, Siem en Mees geweest, erg gezellig. Met Jop, Hidde en de beide mannetjes een mannenochtend in het zwembad gehouden. Je weet wel stroomversnelling, glijbaan,
    golven. Met jouw scypen vonden Sytske en ik fantastisch. Maarten nog bedankt voor de installatie.
    We wensen je nog veel mooie dagen daar toe.
    Heel veel plezier en veel liefs,
    Vaders en Moeders.



  • 03 Februari 2014 - 15:53

    Karo:

    Hallo mevrouw Yildax Kleiger hahha!
    TE GEK
    Ik zie dat je een vaste foto-pose hebt- hou die vast he!
    Had je Flugeltjes meegenomen op de zeilboot?

  • 03 Februari 2014 - 22:27

    Hillie En Haaije:

    wat zul je genieten zeg!
    prachtige omgeving zo te zien
    en nog zeilen ook; toe maar.....

  • 08 Februari 2014 - 08:12

    Lotte:

    Wauw!!!!
    Geniet ervan, maar zo te lezen zit dat wel snor. Liefs zus

  • 10 Februari 2014 - 13:11

    PaKE EN BEPPE:

    Goede middei

    Leave Jildau

    Krekt dyn forhaal lezen en sa te sjen belibbest in protte ,in hiel aventûr

    nim alles goed yn dy op.

    Wy belibje it ek mei op dizze manier

    Leafs fan Pake en beppe

  • 13 Februari 2014 - 11:06

    Naomi:

    Hoooiii!

    Wat een mooie foto's zeg! Je maakt veel leuke dingen mee lees ik:)
    Veel plezier nog, geniet ervan:)

    Kus Naomi

  • 14 Februari 2014 - 09:46

    Lukas:

    Ha Jildau,

    Toffe verhalen en mooie foto's! Ga je de nevis bungy ook nog doen?

  • 14 Februari 2014 - 11:28

    Nilla:

    Hee Jil!!!

    Wat leuk om allemaal te lezen zeg! En wat een super mooie foto's!!!
    Geniet ervan!!

  • 17 Februari 2014 - 13:31

    Annika:

    Hee lieve Jil!

    Super toffe foto's en een mooi verhaal!

    Heel veel plezier!

  • 19 Februari 2014 - 12:13

    Jildou:

    Hee Jillie!

    Zag de melding van je nieuwe verslag op Facebook en had deze ook nog niet gelezen, dus meteen maar even gedaan. Klinkt fantastisch allemaal! Jammer dat het weer niet altijd meewerkt, maar zo te zien kun je bijna alles doen wat je in je hoofd had.

    Moest even glimlachen toen je het had over dat ze de raarste namen van Jildau maken, dat was in Australië met Jildou natuurlijk net zo. Ik ben een tijdlang als Yoda door het leven gegaan haha. Misschien een tip om jezelf zo voor te stellen, dan onthoudt bijna iedereen je naam, en anders in ieder geval iets wat erop lijkt :P

    Veel plezier nog!

    Xxx Jillie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Mijn eerste reis

Reizen naar NZ en Indonesie

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2014

laatste dag Nieuw Zeeland...

19 Februari 2014

zuidereiland!

02 Februari 2014

Kia ora!
Jildau

Op reis naar NZ en Indonesie

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 5308

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 18 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: